tisdag 8 april 2014

Long time no sea

Kryss i taket !!!
Träning utförd denna morgon , är jag på rätt köl igen ??
Att det ska vara så svårt att balansera sitt liv med rätt kost o träning som
 grädde på verket !? Tror det kallas motivation ...
Efter Skidveckan då det intogs både bröd o potatis fick jag det där sötsuget som jag
 lyckats bli av med .....
Mina kilo som jag lyckats bli av med ökade med 1+ ... inte mkt men ...... uppblåst mage som får mig att se gravid ut .... not good
Nu får jag baske mig skärpa till det igen. Kan ju säga att jag mådde så mkt bättre med min strikta kost.
 Så till frukost idag blev det lyxiga bananplättar


 o till middag komponerade jag dessa gudomligt goda
 " kycklingtoppar "


ca 14 st toppar
ca 580g kycklingfilé
140 g ( 1 pkt ) bacon
2 äggulor
1 msk ströbröd , gärna fullkorn
en liten gul lök ( 40 g )
2 vitlöksklyftor
2 msk färsk hackad basilika
salt & peppar

Tärna bacon o gul lök.
Stek bacon tärningarna näst intill knapriga, tillsätt lökarna o stek tills den gula löken är genomskinlig. Ställ till sidan o låt svalna. Kör kycklingfileérna i en matberedare till färs.
Tillsätt äggulan, ströbröd, basilika o baconröran.
Skeda ut ca 14 toppar på bakpappersklädd plåt.
Tillaga på 225 C ca 20 min.

1 st kycklingtopp:
81 kcal
10.9 g protein
1 g kolhydrater




2 kommentarer:

  1. Sååå gottit ♡ ...
    /Kram vännen!

    SvaraRadera
  2. Så lyxigt & gottit ♡ ...
    Tack för recept/Kram

    SvaraRadera