onsdag 22 januari 2014

Dag 22 - vilodag - not

idag var det vilodag på min egen utmaning , men dock inte på den som jag vann , det var bara till att köra på.
Tänk vad min lilla familj får stå ut med !!! En pustande grymtande mamma i vardagsrummet när de försöker kolla tv. Det kallar jag kärlek , och sen att min crossmaskin gnisslar , det ska vi inte tala om ! Tack för all support bästa familjen <3<3<3.

Tänk så enkel en god o nyttig maträtt kan vara med dessa krossade tomater. Speciellt den med basilika !! Jag e svag för denna ört kan ni tro.
Slängde ihop en "colourful chicken  stew"  denna kväll


4 port ( mindre då jag fyller upp med en stor sallad till )
200 g kyckling filé
60 g slantade morötter
390 g krossade tomater med basilika
50 g purjolök
2 vitlöksklyftor
70 g gul paprika
6 skivor knaperstekt bacon ( jag gör mina i ugnen )

Stek baconskivorna i ugnen till hur knapriga du vill ha dem
Bryn kycklingfileérna, lägg till sidan
Bryn grönsaksbitarna i lite olivolja , 
tärna fileerna och lägg i pannan , häll på de krossade tomaterna , späd med lite vatten om det är för tjockt. Själv gillar jag när det är lite tjockare :)
Smula ner baconen , servera med en grönsallad

Näringsvärde per portion
163 kcal
15 g protein
1 g kolhydrater
6 g fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar