söndag 19 januari 2014

Över natten gröt


Här är min nya " frukost " som jag hittade på nätet !!
Riktigt beroendeframkallande och smarrigt !!
Jag har aldrig gillat frukostar tidigt , så denna äter jag som brunch / lunch och står mig fram till kvällsmaten.
Lätt är det oxå , då allt förbereds kvällen innan !!!

 Jag förbereder i en glasburk. Det ser så gott och inbjudande ut när man varvar ingredienserna.
vad innehåller då denna supergröt ??
1 dl havre & quinoa gryn
1 msk chiafrön
1 1/2 mjölk
1 dl mini yoggi
100g frusna bär
Lägg gryn och frön i blöt i mjölken , låt stå ca 10 - 15 min
lägg i lite av bären, häll på hälften av yoggin, resten av bären o till sist resterande yoggi.
På med locket o in i kylen över natten !!

246 kcal
12g protein
4 g kolhydrater
7 g fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar