söndag 26 januari 2014

God morgon

Det snöar och blåser denna måndagsmorgon ......
Igår fick jag äntligen chans att shoppa lite nödvändiga saker till mitt nya skafferi :)


Till kvällsmiddagen blev det rester , så jag passade på att testa ett nyttigt wrapbröd ...
första laggen åkte i sophinken , hm .... dax för ett nytt stekjärn.
Gjorde ett nytt som funkade sådär. Ska prova mig fram lite till . Det smakade ju definitivt inte bröd , men jag kunde ändå känna att jag åt en tacowrap !!!


Dagens frukost lyxade jag till med en enkel kanel muggkaka


1 port muggkaka
1 äggvita
1 msk kesella / kvarg
1,5 msk kokosmjöl
1 msk mandelmjöl
1 msk stevia strö
0,5 tsk bakpulver
knapp 1 tsk kanel
2,5 msk mjölk

Mixa allt med en stavmixer
häll upp i en oljad themugg
in i micron på full effekt 1 - 1.20 min
KLART 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar