onsdag 29 januari 2014

Det är min dag idag !

Vilken dag - vilket väder !!!!
Vägarna till jobb i morse var vidriga och knappt någon sikt !!!
Kom till jobb välbehållen men med gråten i halsen.
Snön vidtog framåt em och mina kollegor uppmanade mig att köra hem. Kändes dumt när det slutade snöa halvvägs hem. Dock varade det inte länge, och jag är glad att jag körde när jag kunde. Hemma väntade en stor bukett rosor och ett stoooort paket !!
I den fanns en råsaft centrifug. Nu ska det fixas nyttiga drinkar !
 

 Till middagen unnade jag mig två glas vin , fixade ju näst sista dagen på 30 dagars utmaningen ikväll.
Ingen födelsedag utan tårta , eller...... nopp
Jag köpte hem en kladdkaka till övriga familjemedlemmar och gjorde en gudomligt god muggkaka åt mig själv :)


Receptet är som den förra , men jag bytte 0.5 msk mjölk mot saften från ett granatäpple.
Mosade 50 g banan med 1 tsk kanel.
Hällde hälften av smeten i muggen, sen bananfyllningen och
 toppade med resten av smeten.

Dekorerade med 3 msk kvarg blandat med 1 tsk vaniljpulver och granatäppel kärnor. 
Så himla gott !!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar