måndag 10 februari 2014

Favvo dagen

Jag har börjat gilla tisdagar ! Har hela fm på mig till att träna :) Och lite hushållssysslor innan som uppvärmning :)
I söndags ställde jag klockan för att komma ut på årets första löp runda. Jag fasade för detta då jag inte har någon vidare uthållighet. Med kanon musik i lurarna tog mina ben mig framåt, kilometer efter kilometer ! Vilken härlig känsla. Duggregnet smekte mitt ansikte och jag mådde så bra !!!
Jag försöker och har alltid gjort, fixa 5 km på under 30 min. Var ett par år sen jag klarade det, men skam den som ger sig. Jag gjorde drygt över 4 km, utan uppehåll, det ni !!!
Nu sitter jag här med träningsvärk de lux. Så pass att jag kunde inte utföra några vettiga övningar igår ......
Idag var det ren vilja, och lyckades med utmaningsövningarna samt Tabata. En träningsform jag verkligen fattat tycke för !!

Jag tänkte ge er receptet på min nya favorit gratäng,
Min " creamy veggie gratain "
 Så härligt söt o smaken från både sötpotatis o kokosgrädde !!


4 port
1 stor sötpotatis ca 400 g
70 g rättika
100 g zuccini
40 g purjolök
3 ägg
1 burk kokosgrädde

Vispa ihop grädden med äggen, salta och peppra.
Skriva samtliga grönsaker tunt och varva i en ugnsfast form
häll över kokosstanningen och grädda i 225 c tills gratängen satt sig.

Näringsvärde per portion
376 kcal
10 g protein
24.5 g kolhydrater
26.4 g fett

1 kommentar:

  1. Superquinna där!!! Kanon att springa så långt... jag har en liten plan att testa joggingen igen till våren ;-)
    Kram

    SvaraRadera