måndag 17 februari 2014

nyttigare cupcakes

Fy sören vad jag gått och blivit förkyld. Öronen värker och hostan tar kål på mig :(. Sen blir ju träningen lidande, inte gjort ett träningspass på hela veckan .....
Men, mer tid att experimentera i köket haha .....
Mello ikväll o jag har bakat hälsosamma mini cupcakes 
De var ganska smaklösa utan frostingen, men helt ok för att vara en nyttigare variant !




6 st
1.5 dl havremjöl ( gjorde eget )
0.8 dl mandelmjöl
0.6 dl kokosmjöl
1 mosad banan
1.2 dl smält kokosolja
1.2 dl mjölk
0.8 dl cancao
1 1/2 tsk bikarbonat
1 1/2 tsk vaniljpulver

Frosting
rivet skal från en citron
2 msk kvarg
4 msk philladelphiaost
1/2 tsk vaniljpulver
1 1/2 tsk agave sirap
2 msk mosade hallon
saft från en halv citron efter egen smak

Smält kokosoljan och häll i mjölken. Låt svalna.
Rör alla ingredienser i en matberedare och häll till sist i kokosoljan
Grädda i 175 C 30 - 35 min. 

Nästa gång ska jag nog ha ägg i :) ( glömde dessa denna gången ) 

Idag har jag provat att ha i två ägg !!! Mkt bättre !!! Och lite fler muffins :)

2 kommentarer:

  1. Så fina & säkert super goda :)
    Tack för receptet/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du provar , glöm inte äggen som jag gjorde första gången hihi

      Radera