onsdag 26 februari 2014

Flapjacks

Efter otaliga försök, ingredienser i sopkärlet har jag nu lyckats få fram en flapjack så som jag vill ha den !!!!!
Är så stolt att jag lyckats, o sååååå goda !
Kanske inte det nyttigaste men helt och hållet naturliga ingredienser !!!

" Anette´s Flapjacks "


Ca 12 bitar
150 g kokosolja
250 g torkade aprikoser
50 g cashewnötter
40 g russin
1 msk sesamfrön
1 msk krossade linfrön
1 msk solroskärnor
2 msk raw kakao & chai mix ( kan uteslutas )
1 1/2 msk agave sirap
150 g glutenfria havregryn

smält kokosoljan i en kastrull och ställ till sidan
Kör nötter, frukter, frön i en matberedare till en kletig massa.
Ta kastrullen med kokosolja och tillsätt agave och massan från matberedaren.
Värm sakta tills kokosoljan blandats samman. Tillsätt havregryn och blanda runt.
Häll över i en klädd ugnsform och grädda ca 20 min 175 C
Jag valde sen att hälla över lite choklad som jag värmt med kokosolja ;)

Näringsvärde per bit utan choklad
267 kcal
4 g protein
23.4 g kolhydrater
17.2 g fett

2 kommentarer: