torsdag 20 februari 2014

Snart är sportlovet slut .....

... känns helt ok för mig. Jag o kidsen har tyvärr inte alls dragit jämnt idag ;(
Nu är de i alla fall på träning så jag kunde få tid att leka i köket !!!
har sett en del baka med kikärtor, så varför skulle inte jag kunna det ?
Sagt o gjort .... vågen åkte fram, deciliter mått, matberedare osv osv ...
Jag kom upp med " Chickpea dough cookie "
Den är inte lika frasig som en cookie men lite halv degig o yummie i mitten, därav namnet :)
Olalaaaaaaa , säger jag bara !!!!! 




 
ca 20 cookies

200 g kikärter spolade och avrunna
1 ägg
2 dl havremjöl ( gjorde eget i matberedaren )
1 dl ekologisk jordnötssmör
1.5 msk agave sirap
2 tsk bakpulver
1/2 st Atkins chocolate hazelnut crunch ( hade inget choklad hemma )

Börja med att göra havremjölet om ni inget har.
Tillsätt samtliga ingredienser utom Atkins och kör till ni får en fast deg, dock lite klibbig.
Klicka ut på en klädd plåt.
Dela Atkins baren i mindre bitar och stick ner i kakorna. Tror det funkar med både torkade frukter eller nötter.
Grädda mitt i ugnen 175 C 15 - 20 min

Näringsvärde per kaka
73 kcal
3.4 g protein
7.3 kolhydrater
3.5 g fett

1 kommentar:

  1. Så ere med Kisz ...
    Häröifa kakor <3

    /Kramen fina du

    SvaraRadera